Monique van Steenis

Home»Monique van Steenis

“Iedere dag komt een nieuwe dag, maar vandaag komt nooit meer terug”.
Monique_van_Steenis-3Monique van Steenis ( 1967 ) heeft 30 jaar ervaring in alle facetten van het management support vak.
In de jaren is de secretariaat veranderd. In mijn carrière heb ik deze verandering gezien, meegemaakt en heb ik mij met deze veranderingen kunnen ontwikkelen tot wie ik nu ben. Deze persoonlijke ontwikkeling zet ik in om management support medewerkers te ondersteunen bij de huidige veranderingen, door coaching en werkplek begeleiding.

 

Referentie van Inge de Vos – Manager Secretariaat – BIZOB
Monique heb ik leren kennen als een zeer gedreven en bekwame inleider voor onze brainstorm sessie over de toekomstige invulling van het team management support. Ze is duidelijk, to the point maar ook met een onderbouwde toekomstvisie op het secretariële vak. Daarnaast heeft ze een aantal zeer bruikbare tips gegeven die we inmiddels toepassen in de praktijk en die op korte termijn tot duidelijke verbetering hebben geleid.

Referentie van Odette van Beelen – kandidaat en nu Office Manager bij Stichting Tabijn.
Monique heeft voor Tabijn het wervingsproces verzorgd van de nieuwe office manager. Na een uitgebreide selectieprocedure met een aantal doortastende en inspirerende gesprekken heeft ze mij geselecteerd en geplaatst voor de functie. Vervolgens heeft Monique ook de overdracht van werkzaamheden verzorgd. Ik heb Monique leren kennen als een zeer professionele dame met gevoel voor verhoudingen. Zij heeft de overdracht van werkzaamheden met erg veel zorg voorbereid waardoor ik terecht kwam in een goed geoliede machine en ik meteen aan de slag kon. Naast het feit dat Monique kennis van zaken heeft, is zij ook een heel prettig persoon om mee samen te werken en beschikt zij over een goede dosis humor. Door Monique heb ik de baan en het bedrijf gevonden die bij me past!

Referentie van Stichting Tabijn.
Ik belde Monique van Steenis op een moment dat wij op ons bestuurssecretariaat echt omhoog zaten met de werkzaamheden. Binnen een week was zij actief aan de slag als interimmer. Zij heeft de opgestapelde, lopende werkzaamheden voortvarend opgepakt en weggewerkt. Daarna heeft Monique ons ondersteund in de werving en selectie van onze nieuwe, vaste officemanager en heeft zij een handboek voor het bestuurssecretariaat geschreven, waardoor de processen nu efficiënter verlopen. De werkwijze van Monique kenmerkt zich door een gedreven kennis van het vak, bedrijfsmatig inzicht en organisatiesensitiviteit, efficiency, samenwerking, ontzorgen, nuchterheid, oplossingsgerichtheid en een hele gezonde dosis humor!
Hartelijke groet,
Arlette B.Q.I. Kock
Sectormanager HRM en bestuursondersteuning

Referentie Prof. Drs. P. Bouw (commissaris) voormalig president directeur KLM,
Monique is een positief ingestelde capabele dame. Hij kent haar persoonlijk als secretaresse en heeft haar ook meegemaakt als directrice van haar secretariaatsbureau. Ze heeft bovenmatig voldaan aan de verwachtingen die hij van haar had. Ze is begonnen als secretaresse maar werd al een echte sparringpartner. Zelfstandig, denkt mee, initiatiefrijk, doelmatig, zeer efficiënt. Ze ging goed om met vertrouwelijke informatie, dit is veilig bij haar. Het is een accurate dame die hard werkt. Als leidinggevende op haar secretariaatsbureau was ze een prettige partner voor werknemers. Er hing een zeer loyale sfeer op kantoor. Voor de klanten was ze een goede partner omdat ze alles reuze soepel regelde. Ze zorgde voor vervanging indien nodig en er is nooit iets misgegaan. Het enige wat ik als ontwikkelpunt kan noemen is dat ze ook hoge eisen aan anderen stelt en dit zich soms uit in ongeduld. Dit hebben we echter besproken en heeft ze ook aan gewerkt. Ik geloof dat ze hier zeker steeds beter mee om leert gaan.